Sunday, June 9, 2013

Prasejednomalo savjetuje za artiljeriju u 8.5 patchu

Ciljanje
Uvijek kada gađaš artiljerijom, ciljaj tako da linija ciljanja prolazi kroz neprijateljski tenk i završava odmah iza njegove kupole. Naime, kupola je izbočina tijela tenka tako da ciljanje malo iza kupole povećava šansu da pogodiš kupolu i istovremeno smanjuje šansu da granata padne prije nego što pogodi tenk. Granate lete u luku, sto znači da padaju pod kutom, pa čak i ako se čini da si ciljao iza njega, granata će zakačiti kupolu. Pogled za artiljeriju je top-down, tako da svi tenkići izgledaju dvodimenzionalno i zato izgleda kao da ciljaš previše “iza”.
Uvijek pucaj samo onda kada si naciljao do kraja. Kao artiljerija nemaš privilegiju pucanja naslijepo. Jedini trenutak kada se isplati gađati prije nego što si naciljao do kraja jest onda kada će neprijatelj biti zaklonjen ako ne pucaš, a nemaš bolje ciljeve u tom smjeru. To znači da ćeš ionako izgubiti 30 sekundi na rotaciju pa nema štete da okušaš sreću i možda pogodiš.
Fizika
Ovo je posebno važno na tenkovima koji se nalaze iza brda na kosini. Tvoja granata pada iza brda pod kutem pa iako se čini da možda ciljaš daleko iza tenka, postoje jako dobre šanse da granata u padu leti praktički paralelno s brdom i da pogodi prvu stvar na koju naiđe prije nego što padne podno brda. A prva stvar na koju će naići je neprijateljski tenk jer si ciljao iza njega. U ovoj prilici postoje šanse da pogodiš greben brda, ali i šanse da granata preleti tenk pa u idealnim situacijama nećeš gađati iza brda .
Izbor ciljeva
Također, s artiljerijom je jako važno ispravno izabrati ciljeve. Tijekom bilo koje bitke, dobre su šanse da ćeš imati nekoliko situacija u kojima imaš više mogućih ciljeva. Odabir ciljeva je ključan za uspjeh cijelog tvog tima i ovisi o puno faktora. Eto nekih faktora, zajedno s djelomičnim objašnjenima:
    Šanse da cilj bude opasan (npr. tier 8 medium tenk kojemu se s tvoje strane suprotstavljaju tier 10 heavyi nije jako opasan jer su male šanse da ih značajno ošteti. S druge strane, tier 10 heavy protivnik koji ima tier 9 heavye s tvoje strane je jako opasan i važno je da pomogneš svojima. Artiljerija je najjače oružje tvojeg tima protiv snažno oklopljenih neprijatelja)
    Vrsta cilja (tenk destroyeri imaju jači top i jači frontalni oklop od drugih tenkova. No, imaju jako slab oklop na vrhu i sa strane i manje HPa. To znači da ga tvoji suigrači teško mogu oštetiti u frontalnoj situaciji, ali ga zato ti možeš ubiti ili jako oštetiti vrlo lako).
    Šanse da cilj ubiju tvoji suigrači bez tvoje pomoći (nema smisla da gubiš vrijeme na cilj koji će ubiti tvoji suigrači ako možeš biti korisniji na drugom cilju)
    Šanse da promašiš cilj (ako je npr igrač pametan pa se stalno miče)
    Trenutna količina HPa cilja (obzirom da i slab protivnik može napraviti potpunu štetu, ponekad je važnije izbaciti tenk iz igre nego ciljati neki drugi tenk. Ako igraš u arty timu tada jedan od vas treba nokautirati cilj, a drugi ciljati drugdje).
    Opći status bojnog polja (ovo je dosta kompleksno i nije sigurno da su pravila uvijek dosljedna. No, često postoji izbor između toga da pomogneš obrani ili pomogneš napadu. Treba ciljati tamo gdje postoje najveće šanse da napraviš najveću korist u odnosu na štetu koja će se dogoditi na strani koju ne napadaš. Naravno, ako igraš u platoonu sa suigračem tada je ova odluka značajno olakšana jer se možeš koordinirati sa suigračem).
Priprema za početak meča<
U artiljeriji je korisno da unaprijed znaš gdje će se stvoriti neprijatelji na pojedinoj mapi. Nauči gdje se neprijatelji prvi pojavljuju i pripremi gađanje tamo za početni besplatan pogodak.
Pozicioniranje na početku
Bitno je da artiljerija u timu ne sjedi na istim pozicijama (ako je to moguće na mapi). Različite pozicije artiljerije osiguravaju da neprijatelj bude pokriven s vatrom na svakom dijelu mape. Na random mečevima, to znači da pratiš gdje idu tvoji suigrači artiljerci i ti odabereš različitu poziciju od njih. Naravno, ako voziš sporu artiljeriju onda nemaš puno izbora – ideš na najbližu dobru poziciju.
Fokusiranje dijela mape i okretanje tenka
Osiguraj da minimaliziraš količinu okretanja tijela tenka. Svaki put kad se okreneš imaš oko 30 sekundi ponovnog ciljanja, što znači da je okretanje najbolji način da napraviš najmanju moguću količinu štete.
Ovisno o tomu koju artiljeriju igraš, ciljanje će ti se više ili manje raspršiti prilikom rotacije. To znači da svaka rotacija na drugi dio mape predstavlja oportunitetni trošak – da nisi rotirao tamo, možda si mogao napraviti štetu na starom dijelu mape. Ako ti je raspršenje ciljanja jako visoko, onda trebaš imati jako dobar razlog da rotiraš tijelo tenka na drugi dio mape, jer ćeš izgubiti puno vremena da ponovno naciljaš. Ovo je pogotovo važno ako je cilj na drugom dijelu mape osvijetljen samo kratko vrijeme pa nestane dok ti naciljaš – onda si izgubio priliku da budeš koristan i na staroj poziciji i na novoj poziciji.
Obzirom da rotacija tijela tenka ubija ciljanje jako je pametno stisnuti X da fiksiraš tijelo tenka dok ciljaš. Tako imaš kontrolu nad tim da li ćeš nastaviti pratiti cilj ako pobjegne iz kuta topa ili ćeš promijeniti fokus cjelokupne mape (jer će ti se ciljanje jednako pokvariti u oba slučaja).
Brzo provjeravanje mape
Tvoj je cilj i zadatak kao artiljerija da u svakom trenutku znaš kako stoji bojno polje i gdje možeš napraviti najbolju korist za svoj tim. Da bi to mogao, moraš znati gdje su neprijatelji koje možeš pogoditi. No, svaki put kad okrećeš tijelo tenka ciljanje ti se dosta rasprši. To znači da ne želiš rotirati tijelo tenka. Način kako imati brzi pregled nad mapom jest da stisneš ctrl i klikneš s desnim gumbom na minimapi tamo gdje želiš pogledati. Cijelo vrijeme držiš ctrl dok tako gledaš po mapi (ako pustiš ctrl počet će ti se rotirati tenk). Kada se želiš vratiti, tada (držeći ctrl) desno klikneš da se vratiš di si gledao prije. Trebaš otprilike kliknuti na isto mjesto gdje si bio kako bi izbjegao naglo proširenje ciljanja.
Pametno namještanje kuta ciljanja za top
Svaka artiljerija može micati top lijevo-desno do neke mjere prije nego što mora rotirati tijelo tenka (ovo zovem kut topa). Zbog toga je važno da kad odabereš dio mape na koji se želiš fokusirati napraviš pametnu odluku kako namjestiti kut topa. Cilj ti je da imaš pod ciljanjem što je veći kut moguće u kojem se događa akcija. U praksi, to znači da ćeš cilj pokušati uvijek imati u sredini ciljanja tako da ako se pomakne malo lijevo ili desno ne moraš rotirati tijelo tenka da ga ponovno naciljaš.
Ja to obično napravim prvo grubom rotacijom tako da maknem miš na rub ekrana ili da stisnem ctrl+desni klik na minimapu, i nakon toga fino namjestim ciljanje sa tastaturom (kod mene slova a i d).

No comments:

Post a Comment